Usai 11 Tahun Menanti, Siti Nurhaliza Melahirkan Seorang Putri

Foto : Dok. Instagram Siti Nurhaliza

Kabar gembira datang dari pasangan Siti Nurhaliza dan Datuk Sri Khalid Mohamad Jiwa. Penyanyi asal Malaysia tersebut, melahirkan seorang bayi perempuan pada Senin (19/3), pukul 08.17 waktu setempat.

Siti melahirkan bayi seberat 3,55 kg, melalui proses operasi. Dalam unggahan tersebut juga dituliskan, bahwa Datuk dan Siti memilih hari Senin untuk kelahiran anak pertamanya. Mereka ingin agar sama dengan hari kelahiran Nabi Muhammad.

Kenyataan Rasmi: Dato’ Sri Siti Nurhaliza selamat melahirkan bayi perempuan di sebuah pusat perubatan di ibu kota, kira-kira jam 8.17 pagi. Beliau melahirkan bayi seberat 3.55 kilogram itu secara pembedahan. Siti dan bayi berada dalam keadaan baik dan buat masa ini hanya membenarkan kaum keluarga terdekat saja untuk melawat. Suami beliau, Dato’ Sri Khalid Mohamad Jiwa melahirkan rasa syukur kerana segalanya telah selamat. Apa yang penting bagi beliau adalah proses melahirkan berjalan dengan baik, isteri dan anaknya juga sihat. Siti dan suami juga ingin mengucapkan terima kasih di atas doa dan sokongan daripada ahli keluarga, rakan-rakan, peminat dan juga pihak media sejak dari awal kehamilan sehinggalah melahirkan. Pasangan ini memilih hari Isnin untuk kelahiran anak pertama mereka kerana bersamaan dengan hari kelahiran Nabi Muhammad (Rasulullah s.a.w) selain jatuh pada tarikh 1 Rejab. Buat masa ini Siti mahu diberi ruang untuk berehat dan menumpukan perhatian pada hari-hari awal bergelar ibu. Mengenai wajah dan nama anak, Siti dan Khalid meminta diberi sedikit masa sebelum mengumumkannya. -Rozi Abdul Razak Pengurus

A post shared by Siti Nurhaliza Tarudin (@ctdk) on

Dalam kesempatan tersebut, juga dikatakan bahwa mereka masih meminta waktu untuk mengumumkan nama sang anak. Tak hanya itu, mereka juga mengucapkan rasa terima kasih atas dukungan yang diberikan selama masa kehamilan.

Baca juga : Raffi Ahmad Ingin Punya Istri Seperti Ayu Ting Ting dan Cita Citata

Seperti yang diketahui, Siti dan suaminya telah menunggu sekitar 11 tahun untuk momen bahagia ini. Penyanyi 39 tahun ini sempat mengalami keguguran pada tahun 2015 lalu.

Baca juga : Chef Harada Meninggal Dunia, Curhatan Sang Putri Bikin Terharu

Berita bahagia ini disambut meriah oleh para netizen. Mereka membanjiri unggahan tersebut dengan ucapan selamat. “Alhamdulillah… Selamat ya… Semoga menjadi anak yg sehat, cantik, sholeha, berguna bagi bangsa & agama..??? Aamiin Aamiin Aamiin yaa Rabbal ‘alamin..,” tulis akun @lestari_aries. “Alhamdulillah buat kelahiran baby nya datuk Siti…,” tulis akun @sophiahandayani menambahkan.

1 COMMENT

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here